donderdag 13 juni 2013


Leerzame ervaringen

In de sessie "Kleppen dicht' hebben we kennis gemaakt met diverse tools.
Tijdens de uitleg en het oefenen heb ik diverse ideeen opgedaan.
Er zijn tools die zeker mijn voorkeur hebben, zoals Linoit en Answergarden.
Deze tools zijn goed toepasbaar in mijn lessen, hebben een toegevoegde waarde.
Voor leerlingen is het een onderbreking en toevoeging van datgene wat ik tot nu toe in de les doe.

In een enquete die we hebben gehouden onder de leerlingen, is naar voren gekomen dat ze behoefte hebben aan beeld bij mijn lessen: video's en andere actieve werkvormen.
Naar mijn idee zal het werken met BYOD daar ook zeker een bijdrage aan kunnen leveren.
Ik ga voor een aantal van mijn vakken een leeromgeving creëren met daarin naslagwerk (de theorie in grote lijnen), leertaken, werkschema's en links naar websites, video's.
Hierdoor maak ik het mogelijk voor leerlingen om alles ook thuis nog eens rustig te bekijken, actief bezig te zijn  met elk onderwerp en het zoeken naar extra informatie te stimuleren.
De leeromgeving geeft mij ook meer ruimte (alles is altijd te vinden, minder kopieerwerk en een eenduidige communicatie)

Hoe beïnvloedt het mijn succes?.
Ik denk dat ik beter aan de wensen van mijn leerlingen kan voldoen.
Als ik alle tools bekijk, dan vind ik dat we een dynamische leeromgeving kunnen creëren, ben benieuwd hoe anderen hierover denken.

Het kan alleen een succes worden als je er helemaal achter staat, er in wil investeren en het nut ervan inziet.
Ik ben enthousiast!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten